Skip Navigation

City Government

OHRC and City of Thunder Bay Build New Partnership

June 24, 2013 - Today, the City of Thunder Bay and the Ontario Human Rights Commission (OHRC) launched a new partnership to expand human rights education in northwestern Ontario. One of the first steps in this partnership will be to present free two day-long sessions in Thunder Bay on September 23 and 24, 2013.

On September 23, the City will play host to “Taking it local – northwest.” This free day will offer a variety of sessions on current human rights themes, including Aboriginal issues, housing, disability and accommodation, and gender identity. Sessions are geared for a variety of audiences, including the business community, municipal officials, human resources professionals, the Aboriginal community and organized labour.

“I’m pleased the City of Thunder Bay is helping us to connect with more people in northwestern Ontario,” said OHRC Chief Commissioner Barbara Hall. “These connections are a vital part of advancing human rights for all Ontarians.”

Presenting Taking it local is one of many ways that Thunder Bay is honouring its commitments as a member of the Canadian Coalition of Municipalities Against Racism and Discrimination. CCMARD is a growing coalition of 58 municipalities across Canada that have made a series of 10 commitments to eliminate racism and discrimination in their communities.

“Thunder Bay is so pleased to be able to host this important Human Rights Training opportunity,” said Mayor Keith Hobbs. “The City of Thunder Bay has been working hard to promote a culture of respect for all, which is a human right. In order to improve all aspects of our modern-day community we must start by having respect for all and celebrating diversity to build on our strengths. This Human Rights Training Program will help move us in the right direction – this is a real opportunity for people from around the region.”

The September 24 event will focus on effectively dealing with competing human rights, and will include presentations, case studies and discussion based on the OHRC’s Policy on competing human rights.

You can register for these free sessions by replying to this e-mail (communications@ohrc.on.ca) or calling Alicia Carr at 416-314-4526. If you need an accommodation based on a Code ground to attend, let us know when you respond. Please respond by Tuesday, Sept. 10, 2013.

Aussi disponible en français

For more information:
Pascale Demers, Communications Officer, Ontario Human Rights Commission, 416-314-3579, pascale.demers@ohrc.on.ca
Lisa Beckwick, Director Corporate Communications & Strategic Initiatives (Acting), City of Thunder Bay, 807-625-3859, lbeckwick@thunderbay.ca

La CODP et la ville de Thunder Bay concluent un nouveau partenariat

Le 24 juin 2013 - Aujourd'hui, la ville de Thunder Bay et la Commission ontarienne des droits de la personne (CODP) ont lancé un nouveau partenariat visant à étendre la sensibilisation aux droits de la personne dans le Nord-Ouest de l'Ontario. Parmi les premières mesures dans le cadre de cette collaboration, deux séances d'une journée chacune seront organisées à Thunder Bay, le 23 et le 24 septembre 2013.

Le 23 septembre, la ville accueillera « Restons locaux - Nord-Ouest ». Cette journée éducative offrira diverses séances sur des thèmes d'actualité en matière de droits de la personne, dont les affaires autochtones, le logement, le handicap et l'obligation d'accommodement, et l'identité sexuelle. Les séances sont destinées à des publics divers, comme des représentants d'entreprises, des représentants municipaux, des professionnels des ressources humaines, des membres des peuples autochtones et des représentants syndicaux.

« Je suis enchantée que la ville de Thunder Bay nous aide à établir des liens avec un plus grand nombre de personnes dans le Nord-Ouest de l'Ontario, a affirmé la commissaire en chef de la CODP, Barbara Hall. Ces liens sont indispensables à la promotion des droits de la personne pour toute la population ontarienne. »

La présentation de Restons locaux est l'une des nombreuses façons choisies par Thunder Bay pour remplir ses engagements de membre de la coalition canadienne des municipalités contre le racisme et la discrimination. Il s'agit d'une coalition de 58 municipalités membres du Canada, qui prend de l'ampleur. Les municipalités membres ont pris dix engagements visant à éliminer le racisme et la discrimination au sein de leurs collectivités.

« La ville de Thunder Bay est très heureuse de pouvoir accueillir cette formation importante sur les droits de la personne, a déclaré le maire Keith Hobbs. La ville ne ménage pas ses efforts pour promouvoir une culture de respect pour tous, qui est un droit de la personne. Afin d'améliorer tous les aspects de notre société moderne, nous devons commencer par avoir du respect pour tous et célébrer la diversité en vue d'approfondir nos points forts. Ce programme de formation sur les droits de la personne nous orientera vers la bonne direction – c'est une excellente opportunité pour les habitants de la région. »

L'événement du 24 septembre mettra l'accent sur les solutions efficaces à adopter face à des droits contradictoires, des études de cas et des débats fondés sur la Politique sur les droits de la personne contradictoires de la CODP.

Vous pouvez vous inscrire en répondant au présent courriel (communications@ohrc.on.ca) ou en appelant Alicia Carr au 416 314-4526. Si vous avez besoin d'une mesure d'accommodement pour un motif protégé par le Code pour assister à l'événement, veuillez nous en informer dans votre réponse.

Veuillez nous faire parvenir votre réponse avant le mardi 10 septembre 2013.

Also available in English.

Renseignements:
Pascale Demers, agente des communications, Commission ontarienne des droits de la personne, 416 314-3579, pascale.demers@ohrc.on.ca
Lisa Beckwick, Directeure des initiatives stratégiques et des communications (intérim), ville de Thunder Bay, 807 625-3859, lbeckwick@thunderbay.ca